dimarts, 29 de març del 2011

Room (Emma Donoghue)


Se'm fa difícil parlar-vos de Room sense destripar-vos el que crec que és l'actitud ideal per apropar-se a aquesta novel·la: saber tan poc com sigui possible de la seva trama i deixar-se sorprendre. Així que us deixo amb la concisa introducció que hi ha la contraportada de l'edició que jo tinc i que vaig devorar en pocs dies: "En Jack té cinc anys. Viu en una habitació tancada amb la seva Mama".

Room és la darrera novel·la d'Emma Donoghue, una escriptora irlandesa afincada al Canadà i que ha escrit diverses novel·les, guions i llibres sobre història de la literatura. Es veu que per fer aquesta novel·la es va inspirar en diversos casos de segrestos sonats als mitjans de comunicació, però no us espanteu: aquesta no és una novel·la normal i, tot i que sigui un best-seller, no us espereu pas l'aproximació tòpica i superficial dels mitjans.

Aquest és un llibre que, de fet, em va arribar a obsessionar durant els dies que el llegia. Normalment, si mentre estic girant pàgines concentrada, de tant en tant em giro cap a J. i li dic que s'ha de llegir aquest llibre, és molt bona senyal. I no hi va haver ni un moment en tota aquesta obra que me'n cansés. Hi contribueix que estigui escrita amb un llenguatge senzill i directe, ja que és el petit Jack, que fa just cinc anys en el moment que comença la narració, qui ens explica la història des de la seva mirada (tot i això, qui no s'atreveixi amb l'anglès Alfaguara la té traduïda com La Habitación i Empúries com L'Habitació). I també que quan arriba cert punt en la narració que ens pensem que l'interès caurà (si el llegiu ja us imaginareu quin moment dic), la narració fa tal gir que et manté enganxada fins i tot més encara que al principi, quan de mica en mica vas descobrint què és aquesta història tan estranya que passa davant dels teus ulls.

Normalment no llegeixo llibres d'aquest gènere, i hi vaig arribar senzillament a través del recopilatori que a finals d'any va organitzar The Guardian amb els llibres més votats pels seus lectors. Així que, us agradi el gènere que us agradi, no deixeu de donar-li una oportunitat a aquesta novel·la. No us en penedireu!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada