dilluns, 17 de desembre del 2012

Coses que em distreuen (II): El Ganxet


Sempre havia volgut aprendre a cosir o ser capaç de fer algun tipus de manualitat que impliquessin agulles i llana, o algun producte similar. Per això, quan aquest estiu una companya de la facultat d'Història de la UNED ens va proposar fer-nos una espècie de curset on-line de ganxet, després que haguéssim passat els darrers sis mesos morint-nos d'enveja en veure el que ella era capaç de fer, no m'ho vaig pensar dues vegades en sumar-me al grup. I pocs dies després ja era una obessionada amb el ganxet: no sóc pas la més hàbil, però he aconseguit fer algunes coses prou decents. A més que traginar amb l'agulla de ganxet una estona després de sopar m'ajuda a desconnectar del dia, desestressar-me o simplement entretenir-me una estona (a risc que a estones es converteixi també en obsessió).

A dalt us he posat el meu actual "work in progress": una manta feta a quadres (els anomenats granny squares), que amb una mica de sort estarà llesta el 2014.


Aquest va ser el meu primer projecte acabat: un mocador al coll per a tardor / primavera, fet de cotó.

Un barret estil anys 20...

I una bufanda per a l'home de la casa, i que aquí llueix amb orgull la maneta de la porta.

No us torturaré molt amb el meu ganxet en aquest blog (bàsicament perquè el meu ritme és lent), però, evidentment, si algú vol saber els patrons, només els ha de demanar. De moment, si a algú li pica la curiositat i es vol distreure amb el ganxet igual que jo, us recomano aquesta web per aprendre els punts bàsics.


2 comentaris:

  1. Aquest 2013 m´he proposat començar amb el ganxet (ja faig mitja des de fa un parell d´anys), quan sàpiga alguna coseta ja et demanaré el patró de la manta, m´encanten els colors!

    ResponElimina
  2. Doncs molta sort, littleEmily, amb l'aprenentatge!! Crec que fer mitja és més complicat que el ganxet, però suposo que és un tema personal... I la manta no són més que els patrons dels "granny squares" clàssics i cosits després a agulla, fent un google pots trobar infinitat de vídeos explicatius. Els colors, són tres varietats de llanes Merino de Katia, que és una marca al·lucinant de llanes :)

    ResponElimina