dimecres, 31 de desembre del 2014

Adéu 2014


No m'agrada la nit de Cap d'Any, però sí aquesta sensació de llibre en blanc que proporciona l'1 de gener. Tot i que sigui una tonteria i no hi hagi més condicionant que un calendari extern, i tot i que no sigui gens de fer-me propòsits (o més bé sóc de fer-me'ls constantment i incomplir-los amb una pasmosa regularitat), o tot i que per fer-se'n, de nous propòsits, qualsevol dia és bo. Però el 31 de desembre sempre et dóna l'oportunitat de fer balanç, de fer recompte i de posar a zero els comptadors següents, d'apuntar-te als divertits reptes que pul·lulen per internet i de tornar a preparar-te per incomplir-los.

2014 no haurà estat de nou un any molt lector. 10 llibres en total, que ja són més que els del 2013 (quan en vaig fer 8), però amb la diferència que aquest any no li veig gaire gràcia a la publicació del tradicional rànquing. En destacaria tan sols un o com a molt dos, i per això estaran els comentaris que aniré penjant en les properes setmanes. I 10 llibres que, si hi sumés els llegits per a la universitat, i el temps invertit en relectures i relectures, serien com a mínim 15, però no em faré trampes al solitari.

Per al 2015, baixo el llistó, torno a ser relativament realista i em plantejo un repte de 20 llibres a Goodreads. Suposaria doblar els d'enguany, però confio ser capaç de tornar a guanyar temps amb un parell de retocs en l'organització familiar que tenim en marxa. Espero continuar avançant amb el repte de The Classics Club (enguany ja m'hi he estrenat tatxant tres títols de la llista), i atacar algun d'aquells llibres que porten segles a la llista de pendents de la meva prestatgeria (tant virtual com física).

2014 tampoc ha estat espectacularment viatger, però sí que hem fet coses, a un altre ritme i amb una acompanyant més especial que mai. Hem pogut fer tres viatges, dos dins de Catalunya (Osona i Berga) i un a un país on sempre tornaria (Estocolm), i espero seguir avançant en aquest sentit. Segurament fer grans viatges intercontinentals em fa especial mandra amb una nena tan petita, però més a prop tenim moltes coses pendents que m'encantaria veure, així com retrobar-m'hi.

Preparats, doncs, per al compte enrere. Ens retrobem el 2015!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada