dissabte, 10 de març del 2012

Un cap de setmana fora: Cardona i Món Sant Benet

Per aquestes dates és habitual que ens prenguem un cap de setmana de relax un cop acabats exàmens i altres moments d'estrès de les setmanes anteriors. Tot i que enguany teníem molt recent el viatge que vam fer per Nadal a Estats Units i Mèxic, tot i així ens va venir de gust sortir una mica de la rutina ni que fos per dos dies. I aquest cop vam escollir la comarca del Bages per fer el nostre particular kit-kat, amb Cardona com a punt de referència.

La sort va voler que el cap de setmana ens caigués en plena onada de fred polar per aquestes terres, pel que de camí cap a Cardona ja vam trobar restes de sal i gel a les carreteres, però va ser de pujada cap al castell de Cardona (on també es troba el famós Parador) que ens vam topar amb una carretera completament gelada, tot i que més o menys transitable. Un cop a dalt de tot del turó, vam anar a fer una visita al castell; no vam poder fer la guiada, ja que ens suposava una hora d'espera amb un vent absolutament gèlid, però sí que vam visitar la petita església situada dins del conjunt, i que és un dels primers exemples de construccions romàniques a Catalunya i Espanya: la col·legiata de Sant Vicenç de Cardona.
M'encanta aquesta imatge exterior de la capçalera de l'església, però ja us dic que per dins és encara més maca i impressionant, per molt que d'entrada es pugui pensar que l'art romànic és fosc i poc atractiu. És imprescindible entrar-hi!

Un cop acabada la visita, vam baixar de nou fins al poble de Cardona, on vam estar voltant pels seus carrers estrets fins l'hora de dinar, quan vam fer un àpat senzill en un dels restaurants que hi ha a l'entorn de l'Ajuntament i l'església. I amb la panxa plena ens vam dirigir a la nova parada del dia, la Muntanya de la Sal: es tracta d'una antiga mina i encara avui salinera que no és més que tota una muntanya, natural, feta de sal. Encara s'extreu la sal de l'exterior, però els quilòmetres i quilòmetres de galeries interiors són transitables en part dins d'una visita guiada.
Després de la visita a les mines i a les antigues instal·lacions de la mina (es pot veure un vídeo sobre les condicions de la mina, amb testimonis d'extreballadors, familiars, etc), vam anar cap al nostre hotel, l'Hotel Rural la Premsa, situat en una de les pedanies de Cardona, la Coromina, i construït en un antic molí d'oli. Molt maco, molt acollidor i càlid, i amb un restaurant genial on ens vam poder menjar un sopar boníssim aquella nit.

El matí següent, després d'un esmorzar revitalitzador, vam seguir cap a la darrera parada de la nostra ruta: Món Sant Benet, tot el complex cultural i gastronòmic que ha creat Catalunya Caixa entorn l'antic monestir de Sant Benet de Bages, que va comprar la família del pintor modenista Ramon Casas.

Teníem reservada l'entrada per la visita guiada al monestir, una visita que es fa amb tot un seguit de presentacions audiovisuals força impressionants que acompanyen les explicacions del guia i la visita als elements patrimonials. Desgraciadament, estava espatllada una de les presentacions audiovisuals principals, i tot i que ens va enfadar una mica que no ens aviséssin abans tot i tenir una reserva feta, ens va semblar una visita interessant malgrat tot. La parada final la vam fer a un dels tres restaurants que hi ha al conjunt, el Restaurant Món, on la curiositat és que la cuina està a la vista i pots anar veient com el xef prepara els plats.

1. Hola Busques un préstec empresarial? préstec personal, préstec de casa, cotxe
    préstec, préstec estudiantil, préstec de consolidació de deutes, préstecs no garantits, empresa
    capital, etc. O bé un banc o un financer li han rebut un préstec
    institució per qualsevol motiu. Sóc el senyor franc, un prestador privat, prestador
    a empreses i particulars amb una taxa d’interès baixa i assequible del 2%
    tipus d’interès. si us interessa? Poseu-vos en contacte amb nosaltres avui a l'aplicació whats-app +2348100367800
    i al nostre correu electrònic: mrfrankloanfirm63@gmail.com i obteniu el vostre préstec avui.

Si esteu interessats, empleneu el següent:

Nom:
    Total del préstec:
    Durada del préstec:
    Finalitat del préstec:

2. ¡Cómo obtuve mi préstamo hoy!

Hola a todos,

Soy Faye Miller por mi nombre, estoy escribiendo este Testimonio porque estoy realmente agradecido por lo que Sabinhelps hizo por mí y mi familia, cuando pensé que no había esperanza de que viniera y que mi familia se sintiera viva nuevamente al prestarnos un préstamo a muy bajo interés. tasa del 2%. Bueno, he estado buscando un préstamo para saldar mis deudas durante los últimos tres meses, todo lo que conocí estafó y tomé mi dinero hasta que finalmente encontré un prestamista enviado por Dios. Nunca pensé que todavía hay prestamistas de préstamos genuinos en Internet, pero para mi gran sorpresa, obtuve mi préstamo sin perder mucho tiempo. mi puntaje de crédito es genial ahora. así que si está buscando un préstamo de cualquier monto, le aconsejaría que envíe un correo electrónico a la compañía de préstamos legítima por correo electrónico: {sabinhelps@gmail.com} y esté libre de estafas por Internet. gracias ... Faye Miller de California, Estados Unidos.