diumenge, 24 d’abril del 2011

Sant Jordi 2011


Tot i que per molta gent Sant Jordi enguany hagi estat festiu i, per tant, una millor oportunitat per remirar parades de llibres i roses amb més tranquil·litat, jo, per les meves obligacions laborals i la nova secció que tinc assignada, ahir vaig haver de fer més hores que un rellotge a la feina. Per això, he hagut d'endarrerir un dia el tradicional post amb els continguts de la meva cistella de la jornada.

El fet que el dia 23 hagués de treballar, i sense possibilitats d'escapar-me ni que fos una hora per fer les compres de rigor, va fer que gran part de les meves adquisicions les avancés a dijous. Em vaig quedar sense el 10% de descompte (com a mínim en alguns llocs sí que en feien el 5%), però vaig poder gaudir del plaer de regirar prestatgeries a les llibreries amb tranquil·litat i sense aglomeracions. Això sí, el regal que jo vaig fer per Sant Jordi (que va ser Crimen d'Irvine Welsh) sí que va ser adquirit en plena voràgine del dia 23 com mana la tradició, amb els seus preceptius 15 minuts de cua tot i no ser ni hora punta, i en una nova debilitat, amb una altra nova adquisició particular meva cap a la cistella.

En definitiva, aquests són els llibres que s'han vingut cap a casa aquesta nova temporada de Sant Jordi:

  • Brooklyn, de Colm Tóibín (en edició catalana). Va ser el llibre que em van regalar prèvia petició meva, i que tinc força ganes de llegir, perquè totes les crítiques que n'he fullejat tenen molt bona pinta.
  • La hija de Robert Poste, de Stella Gibbons. Em fa una mica de ràbia sempre acabar caient en la temptació de comprar llibres de l'editorial Impedimenta, que, tot i tenir unes edicions molt maques, posa uns preus caríssims. Però què hi farem, tots els autors que m'interessen és aquesta editorial la que els publica en castellà en exclusiva, i si vull mantenir la tradició de comprar llibres per Sant Jordi, és el que hi ha. Aquest és el primer dels llibres que ja he començat a llegir, i de moment aquesta comèdia britànica no m'està decebent gens.
  • La tía Mame, de Patrick Dennis. Tantes meravelles que es diuen d'aquesta novel·la suposo que deuen ser per alguna cosa, no? Així que he decidit fer-me amb ella per comprobar-lo directament.
  • El jardín olvidado, de Kate Morton. Després del molt que em va agradar La casa de Riverton era evident que continuaria llegint Kate Morton, i aquest és el darrer ( i crec que segon) llibre que té publicat en castellà. Em va costar horrors trobar-lo, perquè l'editorial Suma de Letras no té gaire distribució a les llibreries de Tarragona, però al final el vaig localitzar dalt de tot d'una prestatgeria (després vaig descobrir que MediaMarkt, que es veu que ara també ven llibres, el tenia com una de les ofertes destacades del dia 23, però obviaré aquesta informació...)
  • Las señoritas de escasos medios, de Muriel Spark. No he llegit res d'aquesta autora, però mentre complia amb les meves obligacions com a enamorada aquest Sant Jordi no vaig poder evitar la temptació d'agafar-lo (estava entre un Barbara Pym i aquest, però vaig decidir que la Pym preferia continuar llegint-la en anglès). A veure què tal el primer tast.
A banda d'aquesta llista, Sant Jordi m'ha deixat un mal d'esquena i de cames considerable, fruit de les hores passades de peu ahir, però que espero que un diumenge tranquil (demà jo sí que torno a la feina) em permeti recuperar-me, ni que sigui en companyia de bones lectures.

2 comentaris:

  1. ¡Geniales esas adquisiciones! Ahora a disfrutarlas mucho.

    ResponElimina
  2. Ostres nena, estic tan desconnectada que no em sona res!!

    De debó que em sento súper analfabeta xD M'hauràs de fer un curs intensiu en "tendències" literàries ;P

    Jo espero emocionada a veure quins llibres em portarà el meu cosí ^_^

    Ah, i el Frankenstein... estamos trabajando en ello >_<

    ResponElimina